Waarom lid worden?

Voor slechts € 25,- één jaar lang lid zijn van de VVD? Het kan nu met het nieuwe VVD-introductielidmaatschap. Zo maak je kennis met de VVD en leer je of het lidmaatschap ook iets voor jou is. Maar waarom zou je lid worden? Wat zijn de voordelen van het lidmaatschap? Is daar een goede reden voor? Nou, wij weten wel 10 redenen!

Jouw betrokkenheid is van onschatbare waarde voor onze partij. Samen streven we naar een liberaler Limburg!

Je hebt een stem. Doe daar wat mee. Gebruik die stem om op te bouwen in plaats van af te breken. Om gehoord te worden in plaats van stilzwijgend toe te stemmen. Om mee te praten in plaats van mee te lopen. Om deel te nemen in plaats van af te haken. Mensen maken de democratie, dat doe je samen. En, politiek is niet voor bange mensen…

Het lidmaatschap? Wat heb je eraan? Wat moet je ermee? Waarom zou je? Hierbij 10 antwoorden:

Jouw stem telt

Laat weten wat voor jou belangrijk is. Jouw stem is van invloed bij verkiezing van de lijsttrekkers, voorzitters en kandidatenlijsten. Jouw mening is van belang bij inhoudelijke discussies en bij de vaststelling van verkiezingsprogramma’s.

Kom in actie

Niet langer langs de zijlijn, maar in het veld. Doe mee om het spel én de knikkers. Jouw kennis, ervaring, visie en netwerk maken verschil. Wordt actief in bestuurlijke of politieke functies. Zet je talenten in en geef je ambities vorm.

Vergroot je netwerk

In de VVD komen mensen in allerlei soorten en mate tezamen. Boeren, burgers en buitenlui, vanuit verschillende maatschappelijke achtergronden. Gelijkgestemden op uiteenlopende niveaus. Interessante en inspirerende mensen die een maatschappijvisie en een mensbeeld delen.

Meng je in het debat

Neem actief deel aan vergaderingen, bijeenkomsten, congressen, seminars, werkbezoeken en workshops. Ga de discussie aan, geef u mening, jaag een droom na. Leer overtuigen en argumenteren. En leer te luisteren. Geef zo sturing aan wat voor jou belangrijk is.

Investeer in jezelf

Als je je inzet voor de VVD, dan investeert de VVD in jou. Neem deel aan cursussen, trainingen en workshops. Van inhoudelijke cursussen over het liberalisme en workshops in presentatie- en discussietechniek tot uitdagende kadertrainingen en masterclasses.

Ondersteun het liberalisme

Met jouw lidmaatschap onderschrijf je de liberale grondbeginselen van de VVD. Jij staat voor vrijheid, verantwoordelijkheid, verdraagzaamheid, sociale rechtvaardigheid en gelijkwaardigheid van alle mensen. Dat helpt om je idealen dichterbij te brengen.

Ondersteun onze politici

Jouw lidmaatschap ondersteunt VVD-politici in gemeenteraden, Statenfracties, Eerste en Tweede Kamer en de Europese fractie. Je ondersteunt met je stem, je bijdrage en je hulp. En je draagt actief bij aan een betere wereld.

Maak mogelijk

Jouw inbreng vormt een belangrijke bron van inkomsten. Daarmee krijgt de organisatie meer financiële armslag om goed te kunnen functioneren en beter te kunnen organiseren. Geld maakt niet gelukkig, maar het helpt wel.

Blijf bij

Je wordt op de hoogte gehouden van wat er leeft en wat er speelt. Van wat er met jouw stem gedaan wordt. Je ontvangt het magazine Liber en je kan je abonneren op het Thorbeckeweb. Daarnaast ontvang je digitale nieuwsbrieven met daarin de actualiteiten binnen jouw afdeling.

Je komt in de Tweede en Eerste Kamer

Je wordt meegenomen naar DE politieke arena van Nederland. Als lid moet je immers zien waar jouw stem gewogen wordt. Je hebt gemakkelijker toegang tot leden van de Eerste en Tweede Kamer. Maar ook tot lokale en regionale politici.

Wil je meer weten?

Ga verder naar: https://www.mijnvvd.nl/WordLid